تعمیرات تلویزیون LED و LCD شارپ

تلویزیون همواره از جمله مهمترین لوازمی بوده که همه جز خریدهای خود قرار داده اند و آن را ابزاری ضروری برای خود می دانند. استفاده از تلویزیون به عنوان سرگرمی، اطلاع رسانی، و امروزه جست و جو در فضای مجازی باعث محبوبیت این دستگاه شده است. تلویزیون نیز برای اینکه همواره کاربران خود را راضی نگه داشته باشد خود را با تکنولوژی روز همگام کرده و با توجه به نیاز کاربر تغییر کرده است.

در گذشته تلویزیونهای اولیه کوچک بودند و از فناوری لامپ پرتو CRT استفاده می شد و تصاویر سیاه و سفید پخش می شدند. کم کم تصاویر رنگی جلای بصری بهتری به مخاطب داد. کم کم اندازه تلویزیون ها بزرگتر شد اما همان لامپ تصویرها استفاده می شد که خب هم برای چشم مضر بود و هم مصرف بالایی داشت. گذشته از آن وزن دستگاه نیز زیاد می شد و فضای بیشتری را نیز اشغال می کرد.

تلویزیون های LED و LCD و … نسل های بعدی بودند که پیشرفته تر و  به صرفه تر بودند. با وضوح تصویر بالا، وزن کمتر و باریکتر که حمل و نقل آن نیز راحت تر هست. از نظر تکنیکی، تلویزیون های LCD و LED هر دو از صفحه نمایش کریستال مایع استفاده می کنند؛ تفاوت اصلی بین این دو در نور پس زمینه آن هاستتفاوت بین دو تکنولوژی LED و LCD خیلی واضح نیست اما LED به دلیل نورهای رنگی RGB (Red-Green-Blue) بر LCD برتری دارد و نور پس زمینه را تحت تأثیر قرار می دهد.

تلویزیون های LED همان  تلویزیون های LCD هستند و می توان گفت که چون از سیستم جدید نور پس زمینه در LED ها استفاده می شود، این تلویزیون ها نسخه جدیدتر LCD ها هستند. تلویزیون LED از دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کند؛ در حالی که تلویزیون LCD از لامپ های فلوئورسنت استفاده می کند. اما  هر دوی  این  تلویزیون ها  از تکنولوژی صفحه نمایش کریستال مایع استفاده می کنند.

این قبیل تلویزیون ها نیز مشکلات و خرابی های خاص خود را دارند که باید عیب یابی و رفع شود. مشکلات مربوط به پنل صفحه نمایش که مثلا خطوطی رو تصویر مشاهده می شود با بهم ریختگی رنگ ها که گاهی منجر به تعویض پنل می شویم. خرابی های داخلی و داغ کردن بیش از حد دستگاه که منجر به سوختن برخی قطعات داخلی آن می شود. و بسیاری مشکلات دیگر که روند طبیعی کار تلویزیو را تحت تأثیر قرار می دهد.

جهت رفع خرابی تلویزیون های LED و LCD خود با مرکز تعمیرات تلویزیون مجتمع فنی ملی پایتخت تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت توسط متخخصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس » تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-تقاطع نصرت-ساختمان ۹۸-واحد۳

 

تعمیرات تلویزیون LED و LCD شارپ