تعمیرات مانیتور پزشکی شارپ

امروزه سیستم های بصری و مانیتورینگ حرف اول را می زنند و در همه صنایع مورد استفاده قرار گرفته اند. مثال در گذشته دستگاه ها به صورت انالوگ بوده و چندان نیازی به مانیتورینگ نداشته ولی در سیستم های دیجیتالی و پیشرفته ی امروزی ما شاهد دستگاه هایی هستیم که نیازمند سیستم مانیتور بوده و باید از این طریق علاوه بر نظارت بتوان کارهای دستوراتی و … را انجام داد. مثالی دیگر در این خصوص میتوان زد مانیتورهای صنعتی هستند که در کارخانجات بر روی دستگاه های بزرگی نصب هستند مانند دستگاه های CNC و یا … که میتوانید دستورات لازم جهت کار دستگاه و یا تغییرات مسییر در هنگام کار را از طریق مانیتور به دستگاه بدهید.

در این میان شرکت های زیادی  هستند که در کار تولید مانیتورهای پیشرفته بوده و از مانیتورهای عادی گرفته تا مانیتورهای پزشکی و صنعتی را طراحی و تولید میکنند که میتوان از کمپانیه ای معروف به شارپ اشاره کرد. شارپ مدت زمان بسیاری است که در تولید لوازم الکترونیکی و صنعتی و پزشکی فعالیت دارد و همچنین ماشین های اداری. این کمپانی یکی از کمپانی هایی است که کالاهای با کیفیت بالایی تولید میکند و مصرف کنندگان از استفاده این دستگاه ها رضایت کافی را دارند.

مانیتوری که میخواهیم در اینجادر مورد آن صحبت کنیم مانیتورهای پزشکی هستند که مقاصد آن از نامش پیداست. در ادامه کمی کاملتر توضیح خواهیم داد تا شما بیشتر به تفاوت های مانیتورهای معمولی و پزشکی پی ببرید.علم پزشکی کمک های زیادی به از بین بردن بیماری ها کرده و بشر امروز زندگی تقریبا امن خود از نظر بیماری ها را مدیون دانش پزشکی می باشد. هرچند بیماری های بسیاری هستند که هنوز درمانی برای آن ها پیدا نشده است ولی خب خیلی از بیمای ها که در گذشته بشر را بسیار آزار داده اکنون به مدد دانش پزشکی ریشه کن شده اند. در این میان مسئله ی  مهم دیگر ابزارهای مختلف و در راستای علم پزشکی می باشد که به پیشبرد علم پزشکی کمک های بسیاری کرده اند و میکنند.

خصوصا از زمانی که دستگاه های تصویر برداری نظیر MRI اختراع شدند بازهم کمک های بسیاری به پزشکی شده و این دستگاه باعث شده خیلی از بیماری ها کشف شوند. تصاویری که از بدن بیماران توسط این دستگاه ها گرفته می شود باید کیفیت بالایی داشته باشند زیرا عدم تصویر واضع باعث می شود مه تشخیص به اشتباه بیفتد و برای همین باید دستگاه بتواند با کیفیت و دقت بالایی تصاویر را بگیرد. خب مبحث دستگاه های تصویر برداری یک چیز و نمایشگرهای این تصاویر هم موضوعی دیگر می باشد. همان طور که اشاره شد تصاویر پزشکی باید از وضوح بالایی برخوردر  باشند تا پزشک بتواند تشخیص های درستی بدهد و برای همین ، نیاز به مانیتور مخصوص وجود خواهد داشت تا این تصاویر را با بالاترین وضوح و روزلوشن بتواند نمایش دهد.

کمپانی شارپ برای  این منظور از مانیتورهایی موسوم به مانیتورها پزشکی خود مدت پیش رونمایی کرده است که این مانیتورها دارای قابلیت های بسیاری در جهت کار و نمایش تصاویر پزشکی هستند. مانیتورهای پزشکی شارپ دارای  رزولوشن بالایی بوده که این رزولوشن باعث میشود تا تصاویر بی نقص و کاملی را داشته باشیم و همین امر موجب افزایش سرعت کارایی یک پزشک در بخش تشخیص بیماری ها از روی  تصاویر خواهد شد.

بهتر است بدانید در مانیتورهای پزشکی جدید فقط رزولوشن بالا مد نظر نبوه و ابزارهای نرم افزاری جهت کار بر روی تصاویر هم در مانیتورها وجو دارد  تا به عنوان مثال عملیاتی مانند زوم – و یا برش مقصعی تصویر برای نمایش بخشی خاص و …. اضافه شده است.

مشکلات و خرابی های مانیتور پزشکی

مانیتورهای پزشکی ساختاری قوی تر نسبت  به یک مانیتور معمولی دارد که که این ساختار از بخش مدار تغذیه و برد  پاور گرفته تا مادر برد و صفحه نمایش ( پنل ) آن را شامل می شود. خرابی هایی هم که باری ان مانیتور ها پیش می آید  معمولاً مربوط به  بخش برد پاور می باشد زیرا این مانیتورها مدت بسیار زیادی را روشن هستند و هر دستگاه الکترونیکی وقتی روشن  باشد بیشترین فشار بار کاری روی برد پاور دستگاه می باشد. خرابی برد پاور به حالت های مختلف خود را نشان می دهد که میتوان به ریست شدن خود به خودی مانیتور – خاموشی خود به خود و ناگهانی – شنیده شدن صدای صوت از داخل مانیتور و یا روشن نشدن مانیتور از مشکلاتی از که خرابی برد پاور به وجود می آورد. البته لازم به ذکر است که خرابی مین برد نیر باعث خرابی هایی نظریر خاموشی دستگاه خواهد شد ولی ساختار مین برد به گونه ای است که اگر برد پاور آن و یا مدار تغذیه  دچار خرابی نشود مین برد نیر سالم خواهد  ماند.

مرکز تعمیرات شارپ یکی از قوی ترین  و مجهزترین مراکز تعمیرات مانتیورهای پزشکی است.

تلفن : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس »تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-نرسیده به جمالزاده-پلاک ۹۸-واحد۳

تعمیرات مانیتور پزشکی شارپ