تعمیرات مانیتورLED و LCD شارپ

مانیتورها از جمله لوازمی هستند که امروزه برای تقریبأ همه افراد نامی آشنا هستن زیرا گستره کاربرد آنها در لوازم گوناگون بسیار وسیع بوده و کاربران زیادی  دارند. موارد مصرف  مانیتورها محدود به صفحه نمایشی که برای سیستم های رایانه شخصی خود استفاده می کنیم نمی شود بلکه هر چیزی که قابلیت نمایش اطلاعات درخواستی ما را بر روی صفحه ای داشته باشد به اصطلاح مانیتور یا صفحه نمایش می نامند.

ماینتورها در  اندازه و ابعاد با ویژگی های گوناگونی بنابر نیاز کاربر و نوع دستگاه ساخته می شوند. برخی از این مانیتورها بسیار ساده بوده مانند صفحه اعلان شماره در بانک ها و برخی پیشرفته تر مانند مانیتورهای گیمینگ و حرفه ای. مانیتورها از زمان تولیدشان تا به امروز مسیر طولانی را طی کرده اند و همگام با تکنولوژی پیش رفته اند.

مانیتورهایی که در این مبحث می خواهیم از آنها صحبت کنیم از آن دسته هستند که برای سیستم های رایانه شخصی خود استفاده می کنیم. در ابتدا تکنولوژی ای که برای صفحه پنل مانیتورها استفاده می شد استفاده از لامپ پرتو کاتدی یا CRT بودند که دارای انحنا نیز بود و استفاده طولانی مدت از آن خستگی و آسیب به چشم را به همراه داشت. بعده ها صفحه های آن تخت شد و کار کمی راحتتر شد. اما سنگینی و اشغال فضا از دیگر مشکلات بود. همگام با تکنولوژی پنل هایی تولید شدند که علاوه بر کیفیت بالاتر و روزولوشن تصاویر بهتر مصرف انرژی کمتری داشتند و نیز باعث شدند که مانیتورها باریکتر و سبک تر نیز شوند. در این مانیتورها از تکنولوژی LCD و LED و … استفاده می شود.

مانیتور های LCD را با نام کریستال مایع نیز می شناسند، زیرا این مانیتور ها از کنار هم چیدن سلول های کریستال مایع بوجود می آیند. به این مانیتور ها باید از زاویه مستقیم نگاه کرد تا تصویر به خوبی دیده شود.

مانیتور های LED ؛ مانیتور هایی هستند شبیه به LCDها، که برای نمایش تصویر از دیودهای نوری استفاده می کنند. 

درست است که فناوری روز به روز پیشرفت می کند و نمونه ها تکمیل تر شده و روانه بازار می شوند اما گاهی عواملی باعث بروز خرابی و عدم کارکرد درست آنها می شود. خرابی هایی مانند بهم ریختگی رنگ صفحه، مشکلات مربوط عدم نمایش تصویر  یا نداشتن صدا، داغ شدن بیش از حد سیستم، خاموش شدن حین کار با آنها، مشکلات سخت افزاری و… که باید برای رفع آنها به متخصص این امر مراجعه شود تا سریعأ رفع شود چرا که مثلا در مجموعه ای که چندین سیستم دارند و هر یک موظف به انجام کاری است باید این رفع مشکل سریعتر و به طور کامل باشد.

مجتمع فنی شارپ مستر یکی از قویترین مراکز تعمیر دستگاه های الکترونیکی و دیجیتال در کشور می باشد. در صورت بروز هرگونه خرابی در سیستم مانیتور خود می توانید با واحد تعمیرات مانیتور این مرکز به شماره زیر تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت توسط متخخصین این مرکر عیب یابی و رفع شود.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس »تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-نرسیده به جمالزاده-پلاک ۹۸-واحد۳

تعمیرات مانیتورLED و LCD شارپ